ChantalinKorea.reismee.nl

Mama en oma op bezoek

En dan is het nu tijd voor het avontuur samen met mama en oma!

Vrijdag ochtend (21 december) heb ik mama en oma van het vliegtuig opgehaald en zijn we met de metro naar Sinchon gegaan, waar het Vogue hotel staat. Moe van de lange reis zijn ze toch met me mee geweest naar de Bongeunsa tempel (Buddha tempel) dichtbij Gangnam. Mooie tempel waar veel te zien was. Na het bezoekje aan de tempel zijn we lekker gaan eten bij een Koreaans bbq restaurantje in Sinchon. Dat leek ze wel te bevallen (behalve de Kimchi).

Zaterdag ochtend hadden we een ontbijtje gedaan bij Dunkin’ Donuts en toen de metro gepakt naar Insa-dong om daar vervolgens in de bus naar Nami Island te stappen. Stipt om half 10 vertrok de bus en anderhalf uur later konden we onszelf in een veerboot werken. Na een kort vaartochtje (van hoogstens 10 minuutjes) kwamen we op het eilandje aan. Alle bomenrijen gaven een prachtig gezicht en we hebben met z’n alle een ritje gemaakt met het UNICEF treintje. Daarna helemaal naar het uiterste puntje gelopen en weer terug naar het middelpunt om daar te lunchen. Vervolgens nog wat als hangjeugd rondgehangen en naar het andere uiterste puntje gelopen waar mama zich als een vis in het water voelde door steentjes op het water te gooien. We hebben ook nog even staan kijken naar wat waaghalzen die met een kabelbaan naar het eiland kwamen, zag er wel tof uit. Om vier uur ging onze bus alweer terug en ruim betijd hadden we nog tijd om wat warme kastanjes te proberen. Viel een klein beetje tegen, maar hebben we dat ook weer gedaan. Nadat we met de bus weer terug in Insa-dong waren, zijn we daar mooi op jacht gegaan naar leuke souvenirtjes. Ook hebben we erg op z’n Koreaans wat gegeten bij een straattentje. Simpel buiten aan een klein plastic tafeltje gaan zitten en vanalles geprobeerd. Helaas was het wat pittig voor mijn bezoek, maar denk toch wel een hele ervaring. Om de dag af te sluiten zijn we naar het Lantern Festival gegaan dichtbij City Hall. Bleek dat we toch niet de enige waren met dat idee en de rij om onder langs het riviertje af te lopen was enorm. Toen maar besloten om er mooi boven langsaf te lopen, want daar vandaan had je ook nog goed zicht op de mooie kunstwerkjes in de rivier.

Zondag was het dan eindelijk zover; mama en oma kregen mijn luxueuze appartement te zien. Met z’n drieën toch wel wat druk, maar een hele attractie op zichzelf. Daarna hebben we de metro gepakt om naar Namsan te gaan, waar de N Seoul Tower zich bevindt. Eerst een hele wandeling naar de gondel en toen daarmee een heel eind omhoog gegaan. De toren staat namelijk op een berg, waardoor je een extra hoog uitzicht hebt over de stad. Helaas was het wel wat mistig, dus hele heldere foto’s hebben we er niet aan overgehouden. Wel hebben we daar nog lekker van wat fish&chips met een biertje in het zonnetje kunnen genieten. Het enige terrasje wat ik tot dusver heb meegemaakt hier. Met de scary gondel weer terug omlaag en toen zijn we richting Myeongdong gelopen om weer wat te winkelen. Dit keer een moderne winkelstraat, waar er ook andere winkels dan souvenir winkeltjes zijn. De brede winkelstraat was gevuld met mensen en snel zijn we een koffiecafeetje ingedoken. Mama dacht lekkere koffie besteld te hebben, maar kreeg samen met oma een bordje voorgeschoteld met ijs en daaroverheen koffie gegoten. Ook kregen we er 3 stukjes taart bij en ik kon mezelf verheugen op een lekkere warme chocomel. Hierna zijn we teruggegaan naar Sinchon en hebben we in een erg leeg restaurantje kip met friet gegeten. Het grappige eraan was dat de bediening/koks ons kwamen melden zelf even te gaan eten bij een restaurantje om de hoek, dus dat we alleen gelaten werden met ons eten. Heel vreemd! Maar ach, kan hier allemaal. ’s Avonds ben ik nog met Phil, Crystal en Liz naar een koffietentje geweest om onze grote presentatie voor de dag erna voor te bereiden (van 50min!).

Aangezien ik maandag gewoon van 9 tot 5 college had, heb ik mama en oma mooi zelf op pad gestuurd naar City Hall en het Gyeongbokgung Palace. De metro hadden ze nu wel voort genoeg meegemaakt om het zelf aan te durven en dat is ook helemaal goed gekomen, aangezien ik ze ’s avonds mee kon nemen naar Mr. Pizza (om heel verassend Pizza te gaan eten). Ook hadden we er een lekkere spaghetti ovenschotel bij wat zeer goed (en bekend) smaakte. Hierna zijn we naar een barretje gegaan waar we onderweg naartoe nog ons darttalent hebben kunnen showen. Dit leverde ons twee prachtige knuffeltjes op waar we dan ook zeer trots op waren. In het barretje hebben we lekker een drankje gedaan, om in detail te treden; een smirnof ice green apple. En toen was het wel weer tijd om wat slaap te gaan pakken na een lange dag.

Dinsdag had ik maar een uurtje college, dus hadden we mooi de tijd om gezellig met z’n drietjes te gaan brunchen in mama’s en oma’s vaste koffiecafeetje ‘’A Twosomeplace’’. We kregen daar een heerlijk Engels ontbijtje voorgeschoteld met roerei, spek en een stukje brood met daarnaast nog een grote mok koffie. Nadat we weer verzadigd waren heb ik ze een mini rondleiding gegeven op de Yonsei campus. Aangezien het veel te immens groot is om alles te laten zien, zijn we alleen eventjes langs de mainroad gewandeld, welke helaas onder constructie is op dit moment. Mooi even Yonsei’s trots laten zien, welke de drie gebouwen zijn met een geweldige uitstaling, vooral door alle klimop. Aangezien we nog wat tijd over hadden zijn we eventjes op een bankje gaan zitten in het parkje van de campus. Daarna ben ik naar me les gegaan en mama en oma terug naar ‘hun’ cafeetje. Na mijn les heb ik nog eventjes in de bieb gezeten om mijn volgende presentatie te maken en voor te bereiden, die ik donderdag had voor filosofie. Toen ik daarmee eindelijk klaar zijn we met z’n drieën naar Hongdae afgereisd met de bedoeling mooie graffiti te zien en een drankje te doen bij het Hello Kitty café. Liep een beetje anders, want het juiste straatje voor de graffiti kreeg ik niet zo snel gevonden en het Hello Kitty Café was helemaal ontruimd! Beetje jammer, maar we hebben wel nog heerlijk kunnen avondeten in Hongdae. Het restaurantje zat afgeladen vol met Koreanen, maar er was gelukkig nog een plekje over voor ons. Aan onze tafel maakte ze een heerlijke pan vol rijst met kip en noodles klaar. Leek wel alsof de gehele bediening even aan onze tafel wilde komen staan, want zeker wel zo’n 6 verschillende mensen hebben even staan roeren om ons eten klaar te maken. Nadat wij als attractie toch iets minder interessant voor ze werden en ons eten klaar was konden we gaan beginnen aan onze toch ietswat spicy maaltijd. Mama moest er wel een traantje om laten, maar ondanks dat hebben we toch heerlijk zitten smullen.

Mama en oma zijn woensdag weer een dagje met z’n tweeën op pad geweest, want ik had weer de hele dag colleges. Met de metro zijn ze naar Yeoudi geweest om langs de Han rivier en in een parkje te wandelen. Ook zijn ze nog het 63 building in geweest waar ze een prachtig uitzicht hadden over de stad. Die avond hebben we wel weer gezellig gegeten met z’n alle in een koreaans bbq restaurantje in Sinchon. Deze verschilde iets van wat we de eerste avond hadden, maar smaakte weer heerlijk! Als ware kok heb ik letterlijk het vlees staan knippen aan ons tafeltje. Nadat onze buikjes eigenlijk weer vol zaten zijn we toch nog een korean dessert cafeetje binnengelopen. Daar hebben we wat ongedefinieerde echte Koreaanse toetjes weggewerkt, heel apart.

Ook donderdag zijn mama en oma weer op een solo tripje gegaan, ditmaal naar de Seoul Fortress Wall bij Naksan. Ondertussen kon ik mooi me presentatie houden en ’s avonds zijn we gezamenlijk naar Itaewon gegaan. Itaewon is een wijk met veel internationale restaurantjes, waar we uiteindelijk een gezellig ogend Pub&Grill hebben uitgekozen om een hapje te eten. Eerst kregen we een heerlijk voorgerechtje (oma en ik uiensoep en mama een ceasarsalade) en als hoofdgerecht had oma kip met aardappeltaartje en mama en ik hadden een heerlijk stukje vlees met kruidenboter en wat aardappeltjes. Het zag er heel mooi uit en smaakte net zo. Bij het eten hadden we een fles wijn besteld, wat mijn eerste glaasje wijn betekende sinds ik hier zit. Daarna nog een shotje besteld (B52) en teruggegaan naar Sinchon. Daar zijn we nog heel eventjes naar Damatori geweest om een flesje soju-redbull te drinken.

Vrijdag was alweer de laatste dag om nog iets te gaan doen. Om nog wat meer cultuur mee te krijgen, had ik een reservering gemaakt bij Yoo’s family. Op het programma stond een thee ceremonie, craft making, traditionele kleding aanpassen en kookles. We werden door twee Koreaanse vrouwtjes begeleid en hebben nog gezellig met ze kunnen kletsen. De kookles stelde eigenlijk niet zo heel veel voor, want het beslag voor de Koreaanse pannenkoek hadden ze al gemaakt. Mama heeft er nog eentje zelf warmgemaakt en die hebben we lekker gedipt in soja-saus kunnen opeten. In de buurt van het huisje van Yoo’s family stond het tweede grootste paleis van Seoul, dus daar hebben we ook nog een kijkje genomen. Voordat we naar binnen gingen zijn we nog even snel naar het toilet gelopen, waar ik uiteindelijk opgesloten zat in het hokje. Met een beetje geweld had ik het slot dicht gekregen, maar dat betekende vervolgens dat het niet meer open ging. Toen ik te horen kreeg dat er iemand zou komen om het te maken, maar dat dat erg lang ging duren, had ik besloten er maar gewoon uit te klimmen. Hele onderneming kan ik zeggen. Toen we ’s avonds weer terug in Sinchon waren hebben we nog bij een Chicken&Beer restaurantje gegeten. Met wat pullen bier en heerlijke schalen chili kip, fried chicken en frietjes hebben we het daar goed volgehouden.

Zaterdag ochtend zijn we vroeg met de taxi weer terug naar het vliegveld gegaan. Was denk ik wel een zwaar weekje zo, maar wel ontzettend veel kunnen zien en meemaken. Leuk dat jullie er waren!

Ondertussen heb ik sinds gisteren al mijn presentaties erop zitten (finally) en heb ik gister weer een gezellig avondje kroegjes gehad in Sinchon. Waren met een hele groep (Jeroen, Dominick, Laurant, Nana, Alex, Thimothy en Sophie) en uiteindelijk hebben Jeroen en ik de rest even het drankspelletje bussen uitgelegd. Beviel prima.

Reacties

Reacties

Gise

Echt niet normaal wat we allemaal gezien en gedaan hebben in een week! Chantal, je hebt ons een hele mooie indruk van Seoul gegeven en het was bijzonder om alles samen met je te kunnen beleven. Kamsa hamnida!
xx mama

Marij van de Heuvel.

Lieve Chantal,

Wat heb je het allemaal prachtig omschreven. Ik zou het niet beter hebben kunnen vertellen.

Ik hoop dat de andere nu ook een beetje een idee hebben hoe het daar is.
Liefs en tot gauw, x x oma

Yvet

Hallo Chantal, wat fijn dat oma en mama niks meer hoeven te vertellen zo, perfect omschreven hihi!!!!
En super lief wat je allemaal geregeld had voor je mams en oma... thanks!
Tot snel en succes verder.

Liefs Yvet

Nicole

Leuk verhaal weer!! En lekker he die Smirnoff green apple!?!? Hadden ze in Nicaragua en Costa Rica ook, maar na uitgebreid onderzoek hebben we moeten constateren dat we in Nederland achterlopen want hier is het nog niet te verkrijgen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!