ChantalinKorea.reismee.nl

Sky Park & Bukhansan

Hallo allemaal! Het was wel weer eens tijd voor een nieuw verhaaltje. Als ik het me goed herinner was ik bij vorige (niet afgelopen) maandag gebleven, dus zal ik met die dinsdag erna verder gaan. De hele dag druk bezig geweest aan het schrijven van een verslag voor Free Trade Agreements wat de volgende dag af moest zijn en 's avonds ben ik met een naamgenootje, de zus van Jeroen die samen met een vriendin hier op een vakantie was, en Jeroen wezen uiteten bij een Indiaas restaurant. Heerlijk eten en gezellig wat gekletst. Woensdag ochtend nog maar even verder gegaan aan me verslag en donderdag hadden we weer een volledig dagje school na alle midterms. Hopelijk alles goed gemaakt natuurlijk, maar cijfers zijn nog steeds niet bekend helaas...

Zaterdags stond de tweede trip van one shot op het programma, ditmaal naar Sky Park. 's middags om half 4 was er afgesproken bij de ingang van de campus. Jeroen kwam net op tijd nog aangeslonst met een enorm katerhoofd, aangezien ie net pas wakker was geworden van mijn appje waar die bleef en pas om 8 uur in zijn nest lag. Toen iedereen dan toch compleet was namen we de bus en kwamen we aan de voet van een 'heuveltje' aan die we even moesten beklimmen. Na een flinke wandel boven aangekomen te zijn hadden we een prachtig uitzicht over al het 'silver glass'. Met een zon die net onderging zat er een mooi kleurtintje aan. Nadat we er een tijdje rondgewandeld hadden zijn we weer terug naar Sinchon gegaan waar ik met Jeroen en Soyeon (een van de Koreaanse die one shot organiseert) wat gaan eten bij een Koreaans bbq restaurantje. Zoals gewoonlijk weer heerlijk kunnen eten en daarna nog een tentje binnengelopen voor wat soju-cocktails:)

Zondag heb ik hier wat Halloween inkopen, duivelsoortjes, lippenstift, rode nagellak, etc. Aangezien ik toch zeker de indruk had dat iedereen hier als een malle ging verkleden kon ik zeker niet met niets aankomen. Ik vond het echter ook weer niet nodig om voor de meest verkleedde persoon te gaan, dus hield ik het er tussenin.

Afgelopen maandag had ik een erg lang dagje op de uni, van 9 tot half 7 maar liefst. Om vijf uur met een groepje afgesproken om aan een opdracht te werken, maar schoot voor geen meter op. Gelukkig dat ik mezelf daarna kon opvrolijken met een heerlijke pizza!

Dinsdags was het weer raak en heb ik zowat de hele dag gespendeerd aan het schrijven van een essay voor Koreaanse filosofie. Aangezien ik de uitleg van de opdracht gemist had (toen was ik in Nederland) was het af en toe een beetje gokken met welke kant ik er precies mee uit moest, maar uiteindelijk heb ik het donderdag op tijd kunnen inleveren. Donderdag avond was het dan zover, de Halloween Party! Samen met Jen-Yi, Shu, Charis en Cindy (allemaal Aziaten) ben ik daarheen gegaan. Voordat we de club ingingen vond iedereen het een strak plan om al een drankje te doen. Om het goedkoop te houden even snel bij een klein supermarktje wat flesjes gehaald. Ik keek al verbaasd toen het bleek dat ik de enige was die besloot er wel eentje alleen aan te kunnen. Maar goed, als de rest wil delen, prima. Erg lang verbaasd hoefde ik niet te zijn, want de 'Asian blush' ,zoals ze het zelf noemde (en ook aan mij gevraagd hadden of ik dat had, maar toen zei er al snel eentje dat het niet voor niets 'Asian' blush heette) sloeg snel toe. Na hooguit een half flesje was de eerste al zowat klaar voor de avond. Niet meer in staat recht te lopen hadden we haar toch nog maar meegesleept de club in. Erg lang voordat de volgende ook meer dan genoeg op had was het niet, want één shotje verder en we moesten er al twee in de gaten houden. Ze waren dan ook wel erg klein van stuk, toen ik een foto terugkeek waarop we in een rijtje staan stak ik er toch wel behoorlijk boven uit, maar toch nog steeds stomverbaasd. Ondanks dat ik me op het laatst een beetje de oppas voelde, een zeer geslaagde avond!

Gisteren ben op een solo avontuurtje geweest. Ik had de tip van Sjoerd gekregen dat ik zeker nog eens naar Bukhansan moest gaan voordat het zou sluiten deze winter. Bukhansan is een nationaal park met verschillende bergtoppen. Aangezien niemand erg enthousiast was om op een flinke tocht te gaan, bedacht ik, weet je wat, ik ga wel gewoon lekker zelf! En wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb! Het kostte me ongeveer een uurtje om er met de metro en de bus te komen. Toen ik er eenmaal was het het bord zag waar 'bukhansan national park' opstond, begon ik spontaan te huilen. Lag misschien meer omdat ik wat in me oog had en letterlijk de tranen daardoor over me wangen rolde, maar goed. Nadat ik gebruik had mogen maken van een spiegel in een heus hike-winkeltje kon ik beginnen aan mijn grootse tocht. Het was behoorlijk steil en zeker geen gemakkelijk, lekker rustig zondags paadje. Na een aantal keren me tenen gestoten te hebben, bijna 10 keer me enkel omgezwikt te hebben en flink wat keren half uitgeschoten te zijn kon ik de glimlach van alle mooie uitzichten toch echt niet van me gezicht krijgen. Wat was het daar onbeschrijfelijk prachtig! Ook de mensen waren echt allemaal zeer vriendelijk, van high-fives tot een overheerlijk manderijntje en meerdere keren werd me aangeboden om een foto van me te maken. Een aantal keren werd me ook gevraagd waar ik vandaan kwam en maakte de mensen een kort praatje. Echt heel erg leuk. Wat verder opviel was dat het enorm schoon was overal. Nergens kon je ook maar iets van een papiertje of blikje ergens tussen de bomen bekennen, wat in Nederland in zo'n park denk ik toch heel wat anders zou zijn. En dat terwijl overal mensen lekker aan het picknicken waren tussendoor. Affijn, de wandel, of beter gezegd intensieve klim & klouter tocht heeft me in totaal 6 uur gekost. Maar ik ben dan wel naar meerdere pieken gelopen en op het hoogste puntje geweest waar heel nationalistisch de Koreaanse vlag uithing. Daar had ik een Chinees ontmoet waar ik aan de voet van de berg nog wat mee ben gaan eten voordat ik weer naar me kamer terugkeerde. Apart gerecht had hij voor ons uitgekozen. Ik kreeg een behoorlijke kom voor me neus geschoven met daarin een halve kip, rijst en paddenstoelen, verwerkt in een soepje. De paddenstoelen wat omzeilt, maar dan was het zeker goed eten.

Vandaag ben ik even naar de campus gelopen om wat foto's te maken van alle mooie hefstkleuren en daarna ben ik naar Gyeonbokgung Palace gegaan. Hier zou ik eigenlijk volgende week als derde one shot activiteit heengaan, maar die moet ik missen aangezien ik dan met Shu en Edmund een tripje maak naar Busan, de tweede grootste stad van Korea. Gyeonbokgung Palace was ook zeker ook de moeite waard om even geweest te zijn en leverde weer wat mooie plaatjes op. Zal zo even alle foto's ook weer gaan bijwerken, want dat heb ik ook al een tijdje niet meer gedaan. Hoop dat jullie het weer leuk vonden om te lezen en tot volgende keer!

Reacties

Reacties

Gise

Wauw, Chantal, durfal! Knap dat je die tocht in je eentje hebt gedaan. En hoe leuk is het om spontaan te worden aangesproken. Dat moet toch wel heel speciaal geweest zijn...
xx mama

john en anja

Wat een mooie foto's, vooral die van het Bukhansan Park.
Super dat je dat alleen hebt gedaan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!