ChantalinKorea.reismee.nl

Busan

Afgelopen maandag ben ik als een van de winnaars uitgeroepen van One Shot Sky Park foto's:) Beetje vriendjes politiek was het wel, want Soyeon was degene die moest kiezen. Aangezien ze tijdens wat cocktails al had beloofd dat ze mij ging kiezen was het niet heel verassend, maar toch wel leuk!

Dinsdag heb ik wat winterse inkopen gedaan. Toen ik langs een KFC liep kon ik het niet laten om eens de Zinger Double Down King te proberen. Op facebook had ik namelijk eens een berichtje voorbij zien komen met een foto van een only meat burger alleen te koop in Koreaanse KFCs. Het normale broodje was vervangen door twee fried chicken stukjes met daartussen in een hamburger en bacon. Wat een ding zeg!

Woensdag ben ik weer eens met Timothy, Alex en Jeroen bij een Koreaans bbq tentje geweest. Na een tijdje kwam Jeyon (meisje waar Jeroen al een paar dates mee had gehad) er ook erbij. Daarna zijn we zonder Alex verder gegaan bij de zogenaamde wijnbar waar we al eerder wat flesjes jäger gevuld met soju en redbull hebben weggewerkt. Na een paar flesjes kwamen ook Dominick en Laurant langs en hebben we daar een hele tijd gezeten. Na een tijdje ben ik samen met Dominick en Laurant een beetje random aan een tafel gaan zitten met drie Koreaanse meisjes. Daar wat mee gedronken en toen met de hele groep nog naar Mike’s Cabin geweest. Leuk om daar weer een heleboel mensen tegen te komen. Mooi avondje!

Donderdag had ik gelukkig niet om 10 uur al les zoals gewoonlijk, maar pas om 1 uur aangezien mijn filosofie professor ergens een congres had. Na twee uurtjes college ben ik mijn tas gaan inpakken en ben ik met Shu en Edmund met de metro naar een groot busstation gegaan waar de bus naar Busan al op ons stond te wachten. Na een lange zit van 4 uur waren we in Busan aangekomen en moesten we nog een uurtje met de metro naar Kim’s guesthouse. De eigenaar, Kim, pakte meteen een kaart van Busan tevoorschijn en gaf ons een spoedcursus sightseeing à la Kim. Na tientallen cirkeltjes, streepjes en busnummers had ik geen flauw idee meer wat ie allemaal verteld had, maar we hadden nu wel een beetje een idee van wat we vrijdags gingen doen. Daarna een rondleidinkje en het bleek dat Shu en ik de eerste avond de kamer voor ons alleen hadden en helemaal uitgeput na de lange reis konden we lekker gaan slapen.

Vrijdag ochtends om half 8 was ons plan om te gaan vertrekken, dit werd echter een halfuurtje later, maar toch nog vroeg genoeg. Als eerste zijn we een flink ontbijt wezen nuttigen. Ik dacht dat ik een gewoon omeletje bestelde, maar dit bleek een huge ding gevuld met rijst en wat groentes. Erg lekker ontbeten in ieder geval en met gevulde magen konden we gaan beginnen aan onze tocht. Als eerste met de metro en de bus naar een Buddha tempel geweest. Deze lag aan het strand en dat gaf een mooi uitzicht. Veel Koreanen die daar ook serieus aan het bidden waren. Na de tempel zijn we willekeurig een stukje gaan lopen waardoor we uitkwamen bij een nieuwbouwwijk, wat er verdacht westers uitzag met alle zonnepanelen op de daken. Na onze wandeltocht zijn we naar een strand gegaan wat er super uitzag. Ondanks dat het niet heel warm was zijn we toch met onze voetjes in het water gegaan en hebben we daar een heel tijdje rondgehangen. Ondertussen had de zee Edmund bijna gevangen doordat hij ineens in een onverwachts diep stuk liep en Shu was aan het jagen op een schattig Koreaans kindje om mee op de foto te gaan. Na vele foto’s en selfies, erg belangrijk hier in Korea, zijn we weer een stuk gaan lopen. Vlakbij het strand kwamen we allerlei borden tegen waar je voor kon gaan staan om foto’s te maken. Dat gaf een paar leuke plaatjes. Daarna nog een heuse Starbucks’ drive-in gezien en enorm ver gelopen om naar een museum te gaan waar je je kon verkleden in oude traditionele kledij. Helaas bleek het dicht. Na deze lichte teleurstelling zijn we naar een ander bekend strandje gegaan van Busan en daar hebben we weer een heerlijke Koreaanse bbq genuttigd. Daarna wat drankjes en snacks gehaald om op het strand wat te chillen. Met wat live muziek van een Chinese violist en overal beetjes vuurwerk dat schitterde in de lucht was het prima uit te houden. Wat later op de avond hadden we het idee om even snel nog een kroegje te bezoeken, maar voordat we er überhaupt een gevonden hadden in de buurt van Kim’s house waren we drie kwartier verder. Daar nog een drankje gedaan en weer helemaal kapot terug ons bed ingedoken. Het bleek dat we de kamer nu niet meer voor onszelf hadden, maar deelde met nog vier anderen. Opzich prima, maar niet als er eentje zoveel lawaai maakt dat zelfs oordopjes niet meer werken. Maar goed, iets minder geslapen dan de nacht ervoor en met voetjes die best wel op waren toch maar weer om half 8 me bed uitgekomen voor alweer het laatste dagje in Busan. Na eenzelfde ontbijtje als vrijdag was ik er helemaal klaar voor om even een bergje te gaan tackelen. Niet zo spectaculair en hoog als Bukhansan, maar wel veel mooie uitzichten op de zee. Ook hebben we weer een hele fotoshoot op een stuk rots in de zee gehouden. Na deze hele tocht zijn we naar een cultural village geweest, weer een heel stuk verderop. Met de bus aan de voet van het bergje uitgestapt en weer een heel eind omhoog moeten lopen, maar dat was het zeker waard! Allemaal kleine gekleurde huisjes en veel kunst tegen de muren en trappen. Mooi om te zien weer. Als laatste zijn we nog naar een markt gegaan waar het ontzettend druk was. Een heleboel eettentjes waar ik de nodige nieuwigheden heb uitgeprobeerd (soort aardappel torentje in bbq kruiden, heerlijk gemarineerd vleesspiesje, en een soort deegrolletje met rijst en wat onbekends erin). Aan de overkant van de straat was er een vismarkt, wat je echt heel goed kon ruiken. Daar ook nog even doorheen gelopen en echt de meest vreemde vissen gezien. Een vrouwtje zat er zelfs met een bak vol met soort van krabbetjes die steeds de straat opliepen (waar ze dan met een tangetje achteraan ging). Na dat hilarische beeld moesten we toch echt weer terug met de metro naar het busstation om op tijd onze bus naar Seoul te kunnen nemen.

Verder is afgelopen week zeker geworden dat mama en oma een bezoekje komen brengen over twee weekjes! Heel erg leuk!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!