ChantalinKorea.reismee.nl

Chuseok!

Afgelopen week was het Koreaanse Thanksgiving, Chuseok. Dit hield in dat we ma t/m wo vrij waren. Tijd om weer van alles te plannen dus:) Afgelopen zaterdag zijn we met de metro naar Hongdae gegaan. Zoveel winkeltjes daar, je kijkt je ogen uit. Als je de wat smallere rustigere steegjes inloopt kom je overal graffiti tegen, wat soms mooie plaatjes opleverde. Tijdens het wandelen door de straat zagen we ineens een roze gebouw eruitknallen. Dit bleek een Hello Kitty Cafe! Meteen even naar binnengelopen waar het er leuk (maar vooral roze) uitzag. Na veel te hebben rondgelopen zijn we teruggegaan naar Sinchon om daar wat te gaan eten. Zo troffen we een Chicken&Beer restaurantje waar het er wel goed uitzag. Geen idee hoe groot de porties hier waren (verschilt nogal per restaurant) dus hadden we ieder een eigen bord besteld. Maar de borden bleken hier schalen dus we hadden veels te veel.

Zondag ben ik met Theodore, nog een andere Zweed en Jeroen naar een wijkje geweest om te shoppen. Vriend van Theodore was zijn koffer kwijtgeraakt, dus die moest nog flink wat inslaan. Daarna zijn we met vieren zeer verassend weer kip gaan eten.

Maandag ben ik naar een attractiepark gegaan, genaamd Lotte World. Een groot gedeelte was het binnen, in een enorme hal met vier verdiepingen. Een kleiner gedeelte was buiten te vinden met een Disney achtig kasteeltje. In totaal zijn we maar zo'n 6 attracties ingeweest gedurende de hele dag, want het was er ongelooflijk druk. Overal hebben we zo'n uur staan wachten. Had waarschijnlijk wel te maken met die vakantie.. 's avonds was er een Night Parade. We wisten niet zo goed of we daar nog op wilde wachten, maar toen ze omriepen dat het over 20 minuten al begon zijn we toch nog maar even op een bankje gaan zitten. Het bleek wel de moeite waard! Een hele lichtjes parade kwam voorbij, leek wel carnaval. Er werd een hele show van gemaakt met zelfs vuurwerk dat binnen werd afgestoken.

Dinsdag ben ik met Jeroen op de gok naar een baseball stadion gegaan met de hoop om daar nog wat kaartjes te kunnen krijgen. We waren twee uur van de voren aanwezig en een kaartje was geen probleem. Om onszelf een beetje te camoufleren tussen alle hooligans hier, hebben allebei een petje gekocht van de Nexen (de thuisploeg). Daarna zijn we al naar onze plaatsen gegaan en hebben we het stadion langzaam aan zien vollopen, de spelers zien warmlopen en het veld werd nog opgeknapt voor de wedstrijd. Ook hier houden de Koreanen van dans en muziek. Cheering volop aanwezig gedurende de hele wedstrijd, die zo'n 3 uur en drie kwatier duurde! Een Koreaan zweepte het publiek continu op met een fluitje en een microfoon in zijn hand. Kan niet anders of die gast had een heel tree aan energiedrankjes op. Zelfs waren er groepjes danseressen die steeds voor de tribune hun ding deden en tijdens de pauze was er een heus K-pop groepje die een optreden verzorgde. Voor de wedstrijd begon wist ik eerlijk gezegd nog niet zoveel van de regels, maar na die lange zit ben ik nu een ware expert (huhum).

Woensdag hadden we afgesproken met ons buddy groepje om bij de Han rivier te gaan picknicken en wat Chicken&Beer te eten en daarna wat rond te fietsen langs de rivier. We waren met een hele groep van zo'n 20 man en vrijwel op het begin maar meteen een naamspelletje gedaan om iedereen even beter te leren kennen. Onze Koreaanse mentoren houden wel van een drankje en een spelletje kan hier niet worden gespeeld zonder dat er drankelementen aan toegevoegd worden. Wanneer je binnen 5seconde iemands naam niet wist, was het raak en moest je soju atten. Ik bleek er verassend goed in te zijn en weet zelfs nu nog bijna alle namen op te noemen (Shumi uit California, Joanna uit Australie, Elkay uit Australië, Jackie uit US, Shu uit Singapore, Marissa uit California, SW uit US, Priscilla uit California, Jessy uit Brazilië, Anne uit Brazilië, Micheal uit Duitsland, Edmund uit Singapore, Anne uit Finland, Joan uit US, Daniel uit Londen, Dan uit California en drie Koreanen waarvan ik de naam niet kan spellen). Niet iedereen had zin om te gaan fietsen (of hadden er nog nooit opgezeten) en bleven achter. Samen met Joanna, Shumi, Jessy, Anne, Elkay en Micheal ben ik een rondje wezen doen. Super grappig om sommige te zien stuntelen op de inni-mini fietjes die je hier meekrijgt. Joanna en Anne gingen het zelfs eens proberen op een tandem, wat een grap! 's avonds ben ik met een kleiner groepje (Edmund, Shu, SW, Jackie en Daniel en 1 mentor) naar een karaoke bar gegaan. Daar kregen we een eigen kamertje toegewezen en toen konden we los.

Donderdag was mijn enigste dag deze week dat ik les had, twee uurtjes maar liefst. Helemaal kapot natuurlijk van die twee uur ben ik daarna al mijn boeken gaan regelen. 's avonds ben ik met Jeroen en twee Duitsers, Nana en Dominick een drankje wezen doen bij Mike's Cabin. Bijna vanzelfsprekend dat Sjoerd, Dave, Tom, Bart en Jacob daar ook rondhingen, dus weer even bij kunnen kletsen wat iedereen de afgelopen dagen zo had gedaan.

Vrijdag heb ik de komende weken nooit les, hoefde alleen nog even een pakketje op te halen bij de copy shop. Donderdag's was ik daar al langs geweest, maar toen was het 'sold out'. Het Koreaanse vrouwtje sprak amper Engels maar maakte me toen wel al duidelijk dat ik eerst moest betalen voordat ze iets nieuws ging regelen. Zonder bonnetje of iets werd ik weer weggestuurd om vrijdag maar terug te komen. Verbazingwekkend wist het vrouwtje nog precies wie ik was de dag erna en mijn pakketje lag keurig klaar. 's Middags heb ik samen met Jeroen een reis geboekt naar Japan voor 2 t/m 5 oktober. 's Avonds ben ik met Jeroen en Timothy een aantal kroegjes langsgeweest en daarna hadden we nog afgesproken met Nana en Dominick. Op een soort pleintje met wat bankjes zaten ze daar met nog een een haffel andere studenten dus weer veel nieuwe mensen leren kennen zo. Een meisje uit Polen was ervan verzekerd dat ik ergens uit Oost-Europa moest komen, vreemd, die had ik nog niet eerder gehoord XD.

Vanaf volgende week gaat mijn volledige rooster pas echt beginnen en zal ik iets meer aan de bak moeten met lezen, presentaties geven en dat soort zaken. Maar een beetje ritme erin is ook niet verkeerd;)

Reacties

Reacties

Gise

Haffel?? Ik kom niet meer bij! Ga je daar over op Boekels...ha-ha. Zo te lezen heb je een fijn groepje om je heen. Ik had op FB al diverse foto's voorbij zien komen en met dit verhaal erbij krijg ik een goed beeld van alles.
Het is dus bijna gedaan met het ontdekken van nieuwe barretjes...Veel succes met je komende lesweken! xx mama

Opa Piet,

Oma heeft de iPadd mee naar het ziekenhuis genomen en zo blijf ik ook op de hoogte van jouw verhalen.
Het skypen was gisteren erg fijn. Gaan we vast nog vaker doen.
Heel veel groetjes en kus van opa Piet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!