ChantalinKorea.reismee.nl

Eerste week colleges

Afgelopen zondagavond ben ik nog even langs een van de vele straattentjes geweest waar ze koreaans eten verkopen. Heerlijk gegeten voor slechts 3000 Won (minder dan 3 euro). Maandag stond voor mij mijn eerste college op het programma, namelijk in Free Trade Agreements. Super aardige professor, goed in engels en ze maakte er een mooi verhaaltje van. In dezelfde klas zitten ook Sjoerd, Frans, Kimberly, Edmund en Jeroen. Toevallig, maar wel leuk! Jeroen was jarig die dag en aangezien hij een aantal keer heel gefascineerd naar de kleurrijke sokken van Koreanen had gekeken had ik voor hem een eigen setje gekocht voor de gein. Mijn tweede les was in International Management, waar ik nog niet in enrolled was, dus waar ik hopelijk nog bij mocht. De professor sprak een soort mix van slecht engels en tegelijk koreaans. Heel vermoeiend om naar te luisteren, maar gelukkig stond ook alles op een scherm dus kon het zelf ook wel lezen. Aangezien ik al een mailtje naar professor Soonkyo Choe had gestuurd stond ik al op zijn wachtlijst. Donderdag zou ik te horen krijgen of ik erbij kon. Na deze les ben ik weer al the way (zo'n 40 min) teruggelopen naar me kamertje om daar eens de was te gaan doen. Alles mooi opgehangen boven op het dak van het appartementencomplexje en even een dutje wezen doen. Toen ik wakker werd wilde ik even gaan kijken hoe het stond met het drogen, maar toen was het al flink gaan regenen! Daar krijg ik helaas niks van mee op me raamlooskamertje. Dus de was maar binnen op een rekje opgehangen daarna. 's avonds zouden we met een hele groep samen gaan dineren voor Jeroen's verjaardag. Ik had een jurkje aangedaan met 'bijpassende' slippers (had niets anders wat er bij kon, dus viel mijn keuze maar op die oude vodjes). Toen ik wegliep was het erg glad voor op de straat, aangezien daar een soort van witte plaat lag. Terwijl ik met mijn slipper weggleed probeerde ik me nog tegen te houden maar toen brak het onding nog af ook! Daar lag ik dan, languit op de stoep. Snel maar even die slippers weggegooid en gewoon maar schoenen eronder aangedaan en doorgelopen. Blauw knietje en elleboog aan overgehouden (maar lang niet zo erg als mijn laatste valpartij in AntwerpenXD). Om 8 uur verzamelde we bij het metrostation Sinchon en gingen met negen man wat eten (deze keer met twee 'nieuwe', namelijk Jacob uit Finland, en iemand uit Hawaii waarvan ik helaas de naam weer kwijt ben en met Sjoerd, Bart, Tom, Jeroen, Dave, Kim en ik). Hadden een restaurantje gevonden waar de gemarineerde kip met friet serveerden. Het idee kwam om met z'n alle maar vier (?!) borden te bestellen, aangezien sommige op de centen moesten letten en het vaak toch te veel was. Helaas dat hier de porties niet erg groot bleken te zijn en we dit maar als voorgerecht moesten beschouwen. Daarna zijn we voor onze 'main course' wat fried chicken gaan eten, wat hier erg populair is.

Dinsdag had ik mijn enigste les in Human Resource Management en na de les ben ik wat boodschappen gaan doen. 's avonds had ik met Joanna uit Australië afgesproken om samen wat te gaan eten. We kwamen nog wat vrienden van haar tegen en zijn uiteindelijk met vijfen (nog 2 aussies meer en een duitser) ergens een soort schnitzel gaan eten. En wat voor een! Zo groot heb ik ze nog nooit gezien, kreeg hem helaas ook in geen jaren op maar hij smaakte goed. Na het eten zijn we een koffiehuisje ingedoken en hebben daar nog een hele tijd zitten kletsen. Wat bleek, Joanna studeert dit semester af en heeft al een baan bij een van de grootste advocatenkantoren ter wereld te pakken. Best impressive (ben inmiddels alleen de naam van het kantoor weer kwijt).

Woensdag was een stressvol dagje, aangezien ik nog steeds twee vakken te kort kwam. Nu was het wel zo dat ik een redelijke kans had om bij international management erbij te mogen, maar dan kwam ik er nog steeds een te kort. Daarom ben ik 's ochtends naar het vak Strategic Management gegaan om het daar eens te proberen. De professor vertelde nog zo'n 10 plekken te hebben, dus ik dacht dat wordt kat in een bakkie aangezien ik bijna bij haar desk aangeschoven zat. Dus als het er op aankwam om zo snel mogelijk mijn naam op te schrijven zou ik de eerste zijn. Helaas ging het niet zo en mochten alle 30 studenten die nog voor een plekje wilde gaan hun naam opschrijven. Daaruit werden er dan 10 willekeurig uitgehaald. Ook al mocht iedereen zijn naam opschrijven, nog werd er geduwd en getrokken om zo snel mogelijk de namen op dat papiertje te krijgen en een handtekening van de professor te bemachtigen. Leek wel een jungle! Na een tijdje kreeg ik het teleurstellende mailtje dat ik er niet bij zat, waarna de stress begon toe te nemen aangezien ik nog niet echt naar meer alternatieve vakken had gekeken. Wel kreeg ik te horen dat ik bij International Management er bij mocht, dus dat was nog enigszins positief. 's Avonds had ik met Jeroen wat op de uni gegeten (Kimbob voor 1500 Won) en die vertelde mij dat ik het misschien nog wel kon proberen bij Business&Society, aangezien het er daar nog niet erg vol uitzag in de les. Meteen maar professor Daryl gemaild om het te proberen. Om 7 uur werd er in de Global Lounge op de Uni een Koreaanse film gedraaid, speciaal voor exchange studenten. We kregen er een slice pizza bij en de stoelen zaten erg comfortabel.

Donderdag ochtend had ik nog maar voor een ander vak rondgemaild, aangezien ik nog geen reactie terug had van Daryl. Daarna had ik 3 uur Koreaanse filosofie, wat ik meteen al erg interessant vond. Meteen aansluitend nog 2 uurtjes Human Resource Management gehad en daarna werd ik verblijd met een mailtje van Daryl dat hij voor mij vrijdag speciaal naar de uni wilde komen om een handtekening op mijn formulier te zetten zodat ik nog aan kon sluiten bij zijn vak. Wat een opluchting! 's avonds had ik weer op de uni gegeten en om 7 uur was er een orientatie van verschillende organisaties voor exchange studenten. Na de uitleg heb ik me ingeschreven voor One Shot, waarbij drie zaterdagen worden georganiseerd naar verschillende plekken om daar leuke foto's te maken en vanalles te zien. Na de inschrijving en op de weg terug konden we het niet weerstaan om toch maar eens een hamburger te gaan eten bij de Mac.

Vrijdag om 10 uur had ik een handtekening gekregen van professor Daryl (uiterst aardige man uit Nieuw Zeeland). Het formulier had ik meteen maar bij het kantoor ingeleverd waar ze de enrollment van vakken regelen en daarna ben ik met de metro naar het immigration office gegaan om me nu dan toch echt voor mijn alien registration card aan te melden. Na 3 lange uren was ik dan eindelijk aan de beurd en kreeg ik een formuliertje mee wanneer ik de kaart mag komen ophalen. Die avond ben ik met Jeroen en Theodore uit Zweden wat gaan eten bij een Koreaans bbq restaurantje en daarna sloot Thimoty uit California zich nog aan. Met z'n vieren zijn we naar een barretje in de buurt gegaan waar je zelf je drinken uit de koeling moet halen en pas betaald als je weggaat per fles. Ook konden we daar gebruik maken van een pooltafel en verzoeknummers indienen. Na een drankje of twee zijn we met de taxi naar Itaewon gegaan want daar was weer een feest gepland. Het leek al of iedereen buitenhing op het balkon dus we zijn eerst maar even een eigen mini-kroegentochtje wezen doen. Veel barretjes van binnen gezien, zelfs live optreden van een koreaanse meisje die flink uitpakte met Madonna en 'girls just wanna have fun' en ook een (Amerikaans) countryclubje binnengelopen waar ze uit volle borst meezongen op Shania Twain. Daarna hebben we onszelfs toch nog maar even op 'het' feestje gewaagd, maar daar hadden we het snel gezien. Morgen waarschijnlijk de wijk Hongdae eens verkennen.

Leuk om te zien trouwens dat veel mensen mijn verslagen tot nu toe hebben gelezen (maar liefst 141 keer) en dankjullie wel voor de leuke reacties!

Reacties

Reacties

Gise

Wat een gedoe rondom de inschrijving van de vakken, inderdaad best stressvol. Maar heb je nu wel wat je ook wilt?
Enne, sorry, dat onhandige heb je toch echt van mij!
Zoals iedere keer is het een genot om je verhaal te lezen....
xx mama

Thim, Karin, Sem & Wout.

Wat een leuk verhaal weer. Dank je wel voor het delen van jouw avonturen. Echt super! Liefs van ons!

Ad van Haandel

Leuk te lezen, en zoals een ander al opmerkte je maakt wel echt veel mee.
Vallen is dan minder leuk maar voor de rest krijg ik de indruk dat je het daar wel oké vind
Ik hoop dat in ieder geval
Veel succes verder, ik kijk al uit naar het volgende verhaal
liefs Ad

rachella rene sam & tim

Hoi Chantal,

Wat gaat om te lezen zeg!!
We hadden even problemen met internet,vandaar wat late reactie.
Maar meid wat schrijf jij leuk zeg. Super om te lezen wat je allemaal mee maakt. Erg interessant!!
Je hoeft je eigen in ieder geval niet te vervelen zie ik. Je hebt zat te doen. En te ontdekken.
Ik probeer je te blijven volgen want vind het super interessant.
Geniet ervan en haal eruit wat erin zit'want dit maak je maar een keer mee.
Groetjes uit Helmond.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!