ChantalinKorea.reismee.nl

Seoul verder ontdekken

Aangezien donderdag onze poging tot het regristeren van een alien card was mislukt, waren we vrijdag nogmaals gegaan. Ditmaal wel naar het goede kantoor. Eenmaal daar aangekomen bleken er 175 studenten voor ons te wachten! Ondertussen waren we maar ergens een broodje gaan eten en na een half uur terug te zijn gekomen waren er maar 20 verholpen. Inmiddels achter ons in de wachtrij hadden Sophie, Kimberly en Frans zich aangesloten. Het ging veel te lang duren en aangezien de Seoul Night Tour om half 6 zou beginnen hebben we met z'n alle besloten alvast terug te gaan. Onderweg nog gezellig gestopt bij een koffietentje en daarna meteen door naar de tourbus. De bus zat vol met (inmiddels voor mij bekende) Nederlanders en nog een aantal Japanners, mensen uit Hongkong en vast nog wat andere nationaliteiten in kleine getallen. Als eerste reed de bus naar een gezellig ogend restaurantje waar we met z'n alle te eten kregen. Het was een echt traditioneel Koreaanse maaltijd, want op ons dienbladje lag een bordje met groenten, kimchi, kom rijst, spicy saus en een Koreaanse 'pannenkoek'. De bedoeling ervan was om zelf alles te mengen en de pannenkoek te dippen in soja saus. De pannenkoek zag eruit als zeewier met rijst maar smaakte verrukkelijk! Het eten met stokjes gaat me overigens steeds beter af, zelfs korreltjes rijst verslind ik ermee. Na het eten liepen we met z'n alle terug naar de bus om vervolgens naar de Han rivier te gaan, waar vanaf een brug een soort fonteinshowtje wordt gehouden. Onze Koreaanse organisatoren hadden zich goed voorbereid door picknick kleedjes mee te hebben genomen, koelboxjes met bier en parapluutjes voor de eventuele regen die zou kunnen vallen. Wachtend op de fontein zaten we lekker te relaxen toen er al een druppeltje begon te vallen. Snel gingen de parapluutjes open en er leek verder nog weinig aan de hand. De fonteinen gingen aan en er was net nog tijd voor een paar kiekjes voor de regen met bakken uit de lucht kwam vallen. En dan heb ik het niet over een stortbui of heftige regenval, maar daar nog de overtreffende trap van! De paraplus waren niet meer te houden, klapten om en waaiden weg. De regen voelde je hard op je armen neerdalen en binnen no-time stond alles blank. Binnen een paar seconde was iedereen van top tot teen helemaal nat en je kon moeilijk om je heen kijken want je zag bijna niets. Als een bezetene heb ik de benen genomen en als een van de eerste was ik weer terug bij de bus (na zo'n 10 minuten een sprintje te hebben getrokken). In de bus aangekomen kon ik mijn schoenen omkiepen waar het water zo uitliep en mijn stoel was net een gevulde badkuip door al het water wat ik meenam in de bus. Opzich allemaal nog geen ramp, ware het niet dat ik nog alle papieren bij me had van de alien registration (en mijn fototoestel en mijn mobiel). Gelukkig zat het in een plastic mapje, waardoor nu alleen de randjes afgebrokkeld en kapot zijn. Mijn mobiel is verbazingwekkend waterdicht en mijn fototoestel had het met wat geluk ook overleefd. In de bus pakte de Koreaanse studente de microfoon en vertelde dat ze dit in 20 jaar nog nooit zo heftig had meegemaakt (en dat de tour nu dus werd afgelast). Eenmaal terug op me kamertje ben ik gaan douchen en gaan slapen, aangezien het toch alweer laat genoeg was.

Gisteren (zaterdag) zou ik samen met Kim en Jeroen wat gaan doen, maar Kim was de avond ervoor nog flink uitgegaan en niet meer in staat dr bed vroeg uit te komen. Met Jeroen ben ik als eerste een schoenenwinkel binnengelopen waar ik nieuwe sneakers heb gekocht. Was hard nodig, aangezien me voeten volledig onder de blaren zitten en mijn schoenen van gisteren nog steeds zeiknat waren. Daarna hebben we de metro gepakt naar het bekende Gangnam. Daar zit het vlaggenschip store van Samsung, wat ons wel een kijkje waard leek. En dat was het! Het gebouw waarin het gevestigd zat zag er al indrukwekkend uit, net zoals zoveel anderen hier, en het was erg interactief. Je kon gaan dansen met een soort hologram beelden naast je op een scherm en je kon er veel camera's uittesten. Ook was er een semiconductor rider, waarin je kon gaan staan en waar je overal (links, rechts, boven, onder, voor en achter) beeld zag wat bewoog. Best indrukwekkend om te zien. Nadat we zo'n beetje alles wel gezien hadden zijn we de metro opgestapt naar Yeouinaru. Daar hebben we een stuk langs de Han rivier gelopen en het gehele stuk naast de rivier daar heeft een grasveld. Overal waren kleine tentjes opgezet en vele gezinnen en groepjes Koreaanse jongeren waren er te vinden. Je kon hier zelfs fietsen huren en er waren heuse fietspaden aangelegd in dit deel van de stad. Een stukje verderop lag een mooi park waar we doorheen gewandeld zijn. Toen we ook dat helemaal gezien hadden zijn we doorgelopen naar het 63 building met, de naam zegt het al, namelijk 63 verdiepingen. In de toren op de derde verdieping zat ook een sea world waar we even doorheen gelopen zijn. Erg hetzelfde als hier met maar een groot verschil. De mensen houden er de rare gewoonte aan over door 'dansers' bij de vissen in het aquarium te zetten. Daarmee bedoel ik dat er letterlijk een dansshow te zien is van Koreanen die onderwater wat pasjes en kunstjes doen terwijl de vissen om ze heen zwemmen. Heel apart! Nadat we er binnen klein uurtje doorheen waren zijn we naar de skyart gegaan, ofwel de 60ste verdieping waarvan je een prachtig uitzicht hebt over de stad. Eventjes gewacht tot het ook donker werd en mooie foto's kunnen maken. Om half 9 waren we weer terug bij Sinchon station en zijn we wat gaan eten bij een Koreaans tentje. Na te zijn omgekleed zouden we nog voor één drankje een kroegje ingaan want de rest van de groep waren ergens anders heengegaan. We waren naar Mike's Cabin gelopen (inmiddels zowat de stamkroeg van alle Nederlanders hier) en na een drankje kwamen toch Sjoerd, Dave, Tom en Bart binnengelopen. Was een erg gezellige avond geworden.

Vandaag hebben we de campus rondgelopen om alvast te kijken waar we overal les hebben morgen. Want morgen begint het pas echt, dan heb ik om 1 uur 's middags mijn eerste les in Free Trade Agreements. Terwijl we over de campus liepen heb ik hier en daar wat foto's gemaakt en het ziet er allemaal best mooi uit. Het jammere alleen is dat de hele mainroad verbouwd wordt voor het 130 jarige bestaan in 2015. Zelfs op zondag werken ze eraan!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!