ChantalinKorea.reismee.nl

Buddy & Party!

Ik ga gewoon verder waar ik gebleven was en dat was bij de eerste meeting van het buddy program. Om niet alleen aan te komen had ik samen met Jeroen afgesproken bij ons inmiddels vaste verzamelpunt Sinchon station. Daarna zijn we naar de juiste zaal gelopen waar we in 10 groepen verdeeld waren. Ik zat in groep 1, maar kende verder nog niemand. Willekeurig was ik naast iemand gaan zitten en al snel raakten we aan de praat. Edmund uit Singapore en snel daarna sloot Joanna uit Austrailië aan. In tegenstelling tot wat ik verwacht had, namelijk 1 op 1 buddy/mentor, was het 1 koreaanse mentor per 6 'buddies' (en dat zijn wij). In iedere groep had je weer 6 kleine groepjes en daarmee gingen we later samen wat eten. Maar voordat het zover was hebben we eerst naar het programma geluisterd van dit semester (sports event tussen Yonsei en Korea university, Halloween party en farewell party). Om de schoolspirit aan ons door te geven, werd ons een snel cursus cheering gegeven. Zo apart hoe trots de koreaanse studenten zijn op hun universiteit! Met vlaggen enal gingen ze los op het podium en al die gekke danspasjes moesten wij daarna nadoen. Echt super, totdat ze maar doorgingen, en maar doorgingen, en het hield maar niet op! We hebben in totaal een uur staan dansen en cheeren als een malle. Iedere keer kregen we maar weer te horen; 'en the next song is....' Toen ze dan finally de 'last song' aankondigde kwam er een gejuich die nog niet zo hard te horen was geweest XD. Na deze zware intensieve 'danscursus' zijn we met ons groepje gaan uiteten, verassend weer een Koreaanse bbq, maar daar zat ik zeer zeker niet mee! In het begin waren de Koreanen erg verlegen, maar zodra ze soju gaan drinken komen ze los, en hoe! Soju is btw een erg lekker drankje, niet eens zo héél sterk (wat ik verwachtte). Na het diner gingen alle 10 de groepen naar de after party, die ook open was voor de studenten die niet meer toegelaten konden worden tot het buddy program (er was een limiet van 300, terwijl er 850 ingeschreven hadden). Een grote gekke bedoeling daar in die club. Koreaantjes all over the place en PSY uit de speakers!

Donderdagmiddag had ik met Jeroen een poging gedaan om een alien registration card aan te vragen, helaas dat we het verkeerde kantoor hadden.... Dat wordt dus morgen nog een poging wagen, maar we weten nu wel waar we moeten zijn. Voordat we bij het 'verkeerde' kantoor waren, hebben we best nog het een en het ander gezien. Zo zijn we langs een Koreaans tempeltje gelopen waar traditionele wachters staan. Ook hebben we de city hall (gemeentehuis) gezien, welke erg indrukwekkend was. De vorm van het gebouw en ook vanbinnen met al het groen ziet er prachtig uit. Midden tussen alle wolkenkrabbers loopt een klein riviertje, wat als een zen place oogt. Heel rustig waren wat mensen aan het pootje-baden tussen alle drukte eromheen.

's avonds ben ik met Jeroen ergens wezen eten, waar we wat pasta pomodore op ons bordje kregen (een keer eten dat we wel al kenden). Daarna zijn we naar een metrostation gelopen om een eindje af te leggen naar 'het' welcome party voor alle exchange studenten in heel Seoul. Wat een mega drukte! Zo'n 1000 mensen hadden zich al op fb ingeschreven, maar het zou me niets verbazen als het nog veel drukker was in dat miniclubje. Na wat uurtjes was ook het bier op, dus voor ons tijd om te gaan. Eenmaal bij het metro station bleken er geen meer te rijden, maar tot half 1. Vandaar dat we maar een taxi hebben aangehouden, die we gedeeld hebben met een paar Duitsers, die toevallig ook naar Sinchon moesten. Net in me kamertje aangekomen en omdat ik toch nog best wakker was dacht ik, laat ik dit verhaaltje maar voor jullie schrijven voor het slapen gaan. Goodnight!

Reacties

Reacties

Gise

PSY, echt?daar hoor je hier niets meer van. Je hebt zo te horen ieder geval nog genoeg leuke activiteiten/ feestjes om naar uit te kijken....De foto's zijn echt mooi! Apart ook die gebouwen; ik had geen idee...Korea lijkt me wel de moeite waard. Zo te horen vermaken jullie je daar uitstekend. Tot het volgende bericht, xx mama

Nicole

Hee nichtje!!!!

Gaaf hoor! zo te horen vermaak je je daar prima...
Geniet ervan

xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!