ChantalinKorea.reismee.nl

Settelen in Seoul

Na een lange vlucht ben ik samen met drie andere studiegenootjes aangekomen op de luchthaven van Seoul om 15.50 locale tijd. De vlucht was geboekt door een studiegenootje waarvan ik wist dat deze ook naar Yonsei ging, zodat we samen zouden aankomen. De twee anderen kwamen we per toeval in het zelfde vliegtuig tegen. We vlogen met Aisiana Airlines, wat erg goed verliep en best luxe was. Eigen tv schermpje, dekentje, kussentje, slippers om de schoenen uit te doen, warm handdoekje voor de handen en twee warme maaltijden. De vlucht vanaf London Heatrow naar Seoul duurde zo'n 10 en een half uur. Eenmaal op de luchthaven in Seoul aangekomen groeide het groepje met nog eens drie Nederlandse studenten, die een uur eerder al waren geland. Met z'n alle hebben we een taxibusje volgepropt met onze koffers achterin tot het dak toe en de handbagage op onze schoot.

Toen ik aankwam op mijn gereserveerde kamer waren er nog wat problemen te verhelpen. Ik stond namelijk helemaal niet op de lijst! Gelukkig was de oude Koreaanse taxi chauffeur meegelopen en kon deze even duidelijk maken dat ik hier toch echt moest zijn. Ook had ik alle mailtjes uitgeprint bij waar alles opstond, dus na een belletje hier en daar door 'de manager' werd uiteindelijk alles toch geregeld en kreeg ik een kamertje toegewezen. Dit viel wat tegen, aangezien er geen raam in zit... Dat wordt dus nog even wennen. Lang op mijn kamer was ik niet, want om kwart over 8 hadden we met de groep afgesproken om samen wat te gaan eten. Al lopend ben ik de weg gaan zoeken terug naar de uni, aangezien dit slechts 2,5km was. De weg is eigenlijk heel makkelijk, maar dat lukte me zo de eerste keer nog niet geheel vlekkeloos. Na wat verkeerde straatjes en het gevoel dat ik enorm aan het omlopen was had ik de groep een smsje gestuurd dat ze niet meer op mij hoefden te wachten en dat ik terug zou lopen. Toch hield ik vol dat ik de uni moest kunnen vinden dus was ik nog even doorgelopen. Terwijl ik bij het stoplicht stond zag ik aan de overkant de groep zwaaien, wat een toeval! Ze vertelde mij dat als ik nog 5min zou doorlopen ik bij de uni zou zijn. Mooi, want dan kon ik het de volgende dag voor de orientatie wel vinden. De groep was inmiddels aangegroeid tot 8 man door het Belgische huisgenootje van Sjoerd. Met z'n alle zijn we sushi gaan eten en daarna ben ik begonnen aan de weg terug naar mijn kamertje. Ik zocht eigenlijk niet meer te lopen, dus had ik een taxi aangehouden. De beste man kon geen woord Engels, maar ik dacht dat is geen probleem want ik heb het adres in het Koreaans. Na wat gestechel met de eigenwijze kerel kreeg ik hem zover om het adres maar gewoon in te typen in de navigatie. Het laatste stuk kon hij niet gevonden krijgen en in het donker zag ik het ook niet helemaal precies meer. De chauffeur begon vanalles in het Koreaans te ratelen en te wijzen en toen heb ik besloten zelf te voet het laatste stukje weer te doen. Vrij snel daarna kon ik me al in me bed laten ploffen.

De eerste nacht heb ik niet erg goed kunnen slapen, aangezien de koelkast recht naast mijn bed nogal wat lawaai maakt. Dat wordt dus nog even wennen. Ook was het erg benauwd geworden doordat ik de airco had uitgezet. Volgende keer beter. 's ochtends om 11 uur begon de orientatie en net voor de Baekyang Hall heb ik even gewacht op wat bekenden. Al snel kwamen Sjoerd en Bart aanlopen, waarmee ik de schoolpasjes en informatie ben gaan ophalen. Daarna hebben we zo'n uur in een zaal gezeten om naar wat speeches te luisteren. Na dit eerste deel hadden we twee uur pauze waarin we bij de Global Lounge met z'n achtten wat zijn gaan eten, wat erg goed was, en daarna hadden we alvast een kijkje genoten in de inmense bibliotheek. De bieb had ook een dakterras, waardoor je een redelijk uitzicht had op de campus en een klein deel van Seoul. Na de pauze begon het tweede deel van de orientatie, welke werd gepresenteerd door twee Koreaanse studenten. De twee leken wel tv-presentatoren van een of ander glamour programma, enthousiast waren ze zeker! Na wat uitleg over verschillende tours en clubs kregen we wat rap, zang en dans voorstellingen voorgeschoteld. Wat een maffe bedoeling, maar wel grappig. Daarna vroegen de twee Koreaanse studenten of wij, de in totaal 900 exchange studenten, beter konden dansen? Niet lang daarna stond er een meisje op en liep naar het podium, en als er een schaapje over de dam is dan volgen er meer. Al snel stonden zo'n 12 waaghalzen op het podium als een gek rond te springen. Hilarisch! Na de orientatie zijn we met ons groepje gaan inschrijven voor de Seoul Night Tour vrijdagavond. HIerna ben ik met Sjoerd en Bart nog op jacht gegaan naar wat handdoeken. Terug in mijn kamertje had ik lekker even de tijd om met Tom te skypen. Dat was wel even fijn.

's avonds om kwart over 7 was er weer een verzamelpunt afgesproken, ditmaal het metrostation Sinchon, exit 3. Dit is voor mij slechts een kwatiertje lopen. De groep was nu nog wat groter geworden en met 11 man zijn we een Koreaans tentje binnengelopen voor een soort bbq. In de tafel zit een soort bbqschaal verwerkt waarop je je eten kan klaarmaken. Echt heerlijk gegeten! Na het eten zijn we met z'n alle op zoek gegaan naar een cafeetje voor een drankje te doen. Twee raakten we er kwijt aan een heus kattencafé waar ze mij niet binnenkrijgen en met de rest zijn we doorgelopen naar een leuk cafeetje. Hier hebben we allemaal een pul bier weggewerkt, ja zelfs ik, en wat tafelvoetbal gespeeld en gekletst. Na een flinke pul was ik er wel klaar mee, nog steeds erg moe, dus was ik teruggelopen naar mijn kamer.

Vanochtend heb ik een tweede inschrijving voor vakken gehad. Hetzelfde riedeltje als de eerste keer, simpelweg gewoon te weinig plekken. Om nieuwe vakken te kunnen kiezen moest ik er een paar wegdoen voordat ik kon inschrijven. Helaas heb ik maar 1 nieuw vak erbij gekregen en 3 weggedaan van de vijf. Meteen een mailtje gestuurd naar een professor waarvan ik meteen antwoord terug had dat ik er wel bij mocht. Dat zijn er dus 4. Vier vakken die ik ook wilde. Het vijfde vak, Strategic Management, ga ik bij de eerste les langs en dan hopen dat ik erbij mag. De professor van dit vak wil niet gemaild worden en had in zijn syllabus gezet dat je dan gewoon bij de eerste les langs moest komen. Dus fingers crossed!

Vanavond heb ik de eerste meeting van het buddy programme, waarbij je wordt gelinkt aan een Koreaanse student. Aansluitend is er een feestje van, dus ben benieuwd.

Groetjes uit Seoul!

Reacties

Reacties

Gise

Chantal, je hebt toch echt het verkeerde vak gekozen; je had ook schrijfster kunnen worden!
Wat heb je al veel gedaan en daarbij ook al flink veel afstanden te voet afgelegd.....(goede schoenen?). Ontzettend leuk om te lezen wat je hebt meegemaakt. Ik kan niet wachten tot de volgende blog...xxxmama

Gise

PS) Je hebt ruimte om 200 extra foto's te plaatsen...(ik dacht dat het misschien handig was om dat cadeau te doen)

Piet en Marij van den Heuvel

Lieve Chantal,

Wat fijn dat we zo op de hoogte blijven van wat jij meemaakt.
In een korte tijd al behoorlijk wat.
Je schrijft er leuk en daarom prettig om te lezen.

Heel veel liefs en we zien al weer uit naar het volgend verhaal.


Opa Piet en oma Marij

Ad

Hallo Chantal

Super om te lezen

Gr Ad

Karin Thim Sem en Wout

Hoi Chantal,

Leuk om je zo te kunnen volgen!

Veel plezier daar. Alle liefs.

Yvet

Ha Chantal,
Wat leuk om ze te kunnen lezen wat je allemaal daar doet en meemaakt, super!
Geniet ervan en we blijven lekker lezen.

Kus Yvet

Karin Roijakkers

Leuk om te lezen Chantal! Houd ons op de hoogte met al je belevenissen. Maar vooral: genieten daar!
Groetjes Karin & Tonny

Dianne

Hey Chantal,

Heel leuk om je verhaal te lezen, geniet van je tijd daar en blijf vooral je blog bijhouden zodat wij hier mee kunnen genieten.

Groetjes,

Dianne

Judith

Hoi Chantal,

Leuk om je zo te volgen en erg leuk geschreven.. ;)
Geniet ervan!

Groetjes,
Judith

Harrie en Dora van Haandel

Wij wensen je een fijne tijd in Korea en veel studie
genot.

Anja en John

Hoi Chantal,

Wat leuk om op deze manier te volgen wat je daar zo allemaal beleefd. Zeker ook daar je het op een leuke manier weet te beschrijven. Aan de foto's te zien is het daar inderdaad behoorlijk westers met een "tintje Koreaans". Wij wensen jouw daar een hele fijne en leerzame tijd. Maak je maar geen zorgen over onze Tom, wij zullen "nog steeds" goed voor hem zorgen.


Groetjes,
Anja en John

Piet en Marij van den Heuvel

Hallo Chantal,

Jij maakt meer mee dan vele mensen in een vakantie van een half jaar. Wij vinden het geweldig om te lezen en de foto's zijn ook zeer de moeite waard. Blijf genieten en ons op de hoogte houden van alles wat je meemaakt.
Liefs van opa Piet en oma Marij

Gise

Wauw! Echt apart....heel leuk om te weten. XO mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!